Phone icon0700 16 166 arrow down
Phone
0700 16 166

За територията на България

World
+359 700 16 166

Номер за връзка от чужбина

Health
0700 11 555

Здравна линия

Mail
clients@dzi.bg

Имейл за връзка

EN
KBC logo

Връзка с нас

Връзка с нас

Phone
0700 16 166

За територията на България

International number
+359 700 16 166

Номер за връзка от чужбина

Health care
0700 11 555

Здравна линия

Mail
clients@dzi.bg

Имейл за връзка

Офиси и центрове

Офиси и центрове


Помощ при щета

При здравен проблем

EN

Застраховай от разстояние

11 ноември 2022

В хода на пандемията поведението на потребителите в дигитална среда се промени осезаемо. В отговор на това редица бизнеси откриха начин да се адаптират, възприемайки онлайн модела за обслужване и продажби. Застрахователният сектор не прави изключение, изграждайки дигитални платформи, с които да бъде по-близо до своите клиенти в нужда - на една ръка разстояние, при все това лесно и безопасно.

Разкриваме ти всички преимущества на застраховките от разстояние, а на теб оставяме да избереш комфортния за себе си или бизнеса ти вариант.

Защо да се застраховате от разстояние?

ДЗИ вярва, че всеки човек заслужава сигурност. Мотивирани от промените в модела на обслужване, професионалистите в застраховането лансираха нова платформа, с която да улеснят потребителите си не само в получаването на подходяща оферта, но и в сключването на застраховка Гражданска отговорност, Помощ при пътуване или застраховка Имущество. Като настоящи или бъдещи клиенти на ДЗИ, може да подадете известие за щета и да бъдете в течение със статуса ѝ лесно и удобно от комфорта на дома си.

Заради ползи по отношение на цената

Компанията вярва, че всяка покупка трябва да бъде добре обмислена и изгодна за клиента.

Затова сега ДЗИ предлага онлайн имуществена застраховка „Комфорт за дома“ с отстъпка до 35%, до 31.12.2022 г. Всеки клиент би могъл да се запознае с условията на продукта, да зададе въпросите си на наш сътрудник чрез опцията за лайвчат и да се възползва от това и от други онлайн предложения на ДЗИ на dzi.bg

 

За да спестиш време

Сключването на застраховка от разстояние спестява именно вашето време. Та не се ли борим всички за това в наши дни? В онлайн среда може да се запознаете с предложените от ДЗИ продукти докато си почивате или докато чакате някого. Така на първо място няма да бъдете ангажирани с посещението на физически офис. Освен това получавате възможността да разгледате наличните опции черно-на-бяло и да се информирате на спокойствие. Ако имате въпроси, можете да ги зададете също онлайн с опцията за Чат на живо.

За повече прозрачност

Онлайн обслужването осигурява повече прозрачност на целия процес по сключване на застраховка. От разстояние и в удобно за вас време, вие може да се запознаете с характеристиките на продуктите, изключените рискове, клиентското изживяване, както и регулаторните мерки, които са приложими и да направите информиран избор.

За да спестим усилия на природата заедно

Не защото е модерно, а защото е необходимо - затова онлайн обслужването работи и в полза на природата. Докато вие спестявате време и гориво, сключвайки застраховка у дома или на работното си място, където присъствието ви е задължително, ние спестяваме разходи за хартия - ресурс, чието възобновяване коства на природата много усилия.

Как да се застраховате онлайн?

Електронна идентификация и нейните ползи

За нас е важно услугата за онлайн застраховка да отговаря на изискванията на законодателството, независимо че се предлага изцяло дистанционно и напълно безплатно за клиента. Кодексът за застраховането има стриктни изисквания за сключването на застрахователен договор. Той може да бъде сключен или по класически метод с мокър подпис на хартия, или с Квалифициран електронен подпис (КЕП). Мотивирани от това да ви улесним, като същевременно защитим избора и личните ви данни, ние открихме работещото за целта решение – Електронната идентификация.

Електронната идентификация позволява удостоверяване на самоличността без физическо присъствие и спестява време от посещение на физически офис на застрахователя. Чрез нея можете да заявявате електронни услуги 24/7, независимо от локацията и работното време.

Начин на идентификация

Желаете да сключите застраховка. Досещате се, че това е обвързано с подписването на договор и т.нар. мокър подпис на хартия. Ще бъде ли възможно да поставите подписа си, без да посетите физически офис? Нима тази стъпка също е възможна докато си почивате вкъщи в петък следобед? Краткият отговор е „Да“. В този случай на помощ идват електронната идентификация и подписване на документите с електронен подпис, които в дигиталното пространство имат силата на лично явяване и на саморъчно положен подпис.

За да бъдете идентифицирани електронно, е необходимо да притежавате камера, интернет връзка, валиден документ за самоличност и облачен квалифициран електронен подпис, т.нар. ОКЕП. Технологичното решение на БОРИКА - мобилното приложение B-Trust Mobile – предлага подписът да бъде издаден на момента, само чрез мобилен телефон и заснемане на документ за самоличност и селфи. Удобството се крие в това, че инсталирайки веднъж приложението B-Trust Mobile, няма да се налага да се идентифицирате отново в следващите случаи, когато желаете на ползвате електронни услуги на ДЗИ или другаде.

Наред с мобилното приложение B-Trust Mobile, отдалечената идентификация може да се осъществи и чрез браузър на настолен компютър или мобилно устройство.

Този метод, е подходящ за потребители, които при заявяването на онлайн застраховка, не желаят да инсталират приложения от различно естество.

Независимо от избрания метод, електронната идентификация се осъществява лесно и интуитивно, и отнема само няколко минути. А онлайн процесът, предоставян от ДЗИ и БОРИКА, гарантира сигурност и спазване на установени стандарти и законови изисквания.

Повече за това ще научите в текста по-долу.

Как да се убедим в репутацията на компанията-застраховател?

Благодарение на широкото използване на социалните мрежи и добре познатите нишови, а и по-общи форуми, клиентите на застрахователни услуги споделят своите впечатления и опит със застрахователните компании у нас. Така съвсем лесно всеки от нас би могъл да се запознае с репутацията на застрахователя и продукта, от който се интересува. А това е много важно! Особено в случаите, когато се разглежда уреждането на претенции по щети. Логичен и здравословен за нуждите на клиента би бил изборът на застраховател, който има добро съотношение на предявени искове и изплатени суми.

Важно е да бъдете убедени в отличната репутация на избрания от вас застрахователен партньор, за да сте сигурни, че издадената застрахователна полица от разстояние (онлайн) е правно издържана от край до край.

Какво представлява електронният подпис?

Електронният подпис осигурява достоверност и неотменимост на подписаните от вас електронни документи и в дигитална среда. Прилагането му означава, че се съгласявате със съдържанието на документа.

При заявяване на онлайн застраховка вие подписвате своите документи  чрез облачен квалифициран електронен подпис. ОКЕП е стъпка напред спрямо познатия електронен подпис на хардуерен носител. Той може да бъде положен от всяко място и по всяко време само през мобилно устройство, без наличието на хардуерен носител и при високо ниво на сигурност.

 

Създаване на облачен квалифициран електронен подпис

За да създадете личен електронен подпис дистанционно, е необходимо да изтеглите приложението B-Trust Mobile. Ето какви са стъпките след това.

1. Задаване на парола - приложението ще изиска от Вас да зададете парола, която ще използвате за вход.

2. Валидиране на актуален имейл адрес - след като въведете актуален имейл адрес, в личната си поща ще получите уникален код за потвърждение. Въведете коректно кода, за да преминете към стъпка номер 3.

3. Валидиране на телефонния номер - приложението ще поиска от вас валиден и притежаван от вас телефонен номер. На него ще получите SMS с уникален код, чието правилно въвеждане в приложението ще Ви придвижи към следващата стъпка.
4. Заснемане на документ за самоличност

5. След като снимате документа си за самоличност, B-Trust Mobile ще поиска от вас да си направите моментна снимка (селфи).
6. Издаване на облачен КЕП - създаден е вашият електронен подпис.

 

Какво следва?

След издаването на ОКЕП клиентът подписва своята електронна полица. Успешно подписаната полица се изпраща по имейл.

 

Удобство и улеснение е, че на всеки етап от сключването на електронна полица потребителят получава ясни указания, чрез интегрираните в системата съобщения.

 

При необходимост от допълнително съдействие, всеки може да се възползва и от лайв-чат услуга.

Ако предпочита връзка по телефона със служител на ДЗИ, клиентът може да я осъществи на националния номер 0700 16 166.

Обратно към всички новини