Обновеният дигитален здравен портал на ДЗИ предоставя ново качество на обслужване за клиентите със здравни застраховки

10 март 2025

ДЗИ представи изцяло обновен дигитален здравен портал за клиентите със здравни застраховки – https://go.dzi.bg/. Новите функционалности на портала имат за цел да осигурят по-голяма прозрачност и удобство на клиентите на застрахователя, както и да подобрят потребителското преживяване.
В резултат на направените подобрения, клиентите ще могат да подадат изцяло онлайн здравна претенция, да виждат изразходваните от тях покрития по застрахователни лимити. Те ще получават информация за покритията по здравния договор, включително първоначален и оставащ лимит, ще могат лесно да следят за статуса на вече подадени претенции, включително и на тези, подадени в предходен период в портала и на хартия.
Една от новите услуги в портала е създадената изцяло нова функционалност за потвърждение на назначени изследвания, след проведен преглед и назначение от специалист, като клиентите могат лесно и удобно да проследяват своите предписания и дадени насоки.
„Поставили сме амбициозната цел да предложим на нашите клиенти изцяло дигитализирани процеси, от начало до край. Искаме да им спестим време и да ги улесним значително при използването на всички наши продукти. Обновеният здравен портал е важна стъпка в тази посока, защото здравето е чувствителна тема, свързана с висок стрес от страна на клиента и точно тук, ние трябва да сме максимално полезни, да бъдем доверен партньор и да знае, че избирайки ДЗИ ще има лекотата и удобството, когато ползва своята застраховка.“, сподели Коста Чолаков, главен изпълнителен директор на ДЗИ.
Какво е най-важното за новия портал?
- Двуфакторна автентификация - Позволява подаване на претенции изцяло онлайн, включително първа претенция.
- Високи стандарти за сигурност - част от платформата на ДЗИ, като е преминал през тестове от независим проверяващ.
- Интуитивен дизайн - преминал е цялостен CX design thinking подход, за да отговори на клиентските нужди и очаквания.
Какви са новите функционалности?
- Двуфакторна автентификация за вход чрез приложенията на Евротръст и БиТръст.
- Информация за покритията по здравния договор, включително първоначален и оставащ лимит.
- Лимитите са синхронизирани с тези, които клиентът вижда в Kaksi – тоест във всяка допирна точка клиентът ще получава еднаква информация
- Възможност за актуализиране на клиентски данни – на този етап имейл и телефон, а съвсем скоро и Банкова сметка
- Връзка с други услуги на ДЗИ, вече качени в портала.
- Създадена е изцяло нова функционалност за заявяване за потвърждение на назначени изследвания
Подобрени функционалности:
- Води клиента в процеса на подаване на претенция, включително го навигира за изискуемите документи за съответните видове здравни рискове
- Дава възможност за проверка на статус на претенции, включително предходни здравни претенции, които са подадени през стария портал или на хартиен носител
Мащабната работа по портала започва през 2023 г., като основната цел на ДЗИ е да подсигури високи стандарти за сигурност, удобен интуитивен дизайн, преминал цялостен CX design thinking подход, за да отговори на клиентските нужди и очаквания. Заложените в него процеси са изключително удобни, като навигират клиента през съответните менюта и документи за покритието на различните здравни рискове.
Дигиталният здравен портал на дружеството ще продължи да се развива, като разширява предложенията си, с помощта на които клиентите да могат по-лесно и ефективно да използват своята здравна застраховка.